Een doordachte digital strategy is een eerste voorwaarde voor een geslaagde online aanwezigheid. Het is dan ook een onmisbaar onderdeel van jouw digitale business en moet naadloos bij je bedrijfsstrategie aansluiten. De digital strategy vormt met andere woorden het fundament van je online presence.
Omdat technologische ontwikkelingen elkaar in een razendsnel tempo opvolgen, is het van essentieel belang om bij het ontwikkelen van je digital strategy de juiste keuzes te maken. Bij Corecrew ondersteunen we je graag bij het nemen van de beste beslissingen om relevant te zijn, én te blijven.

Start met een grondige analyse
Vooraleer we van start gaan met het uitwerken van de digital strategy, is het belangrijk om je bedrijf aan grondige analyses te onderwerpen. Via deze analyses verkrijgen we de nodige inzichten in je bedrijf, de sector, en last but not least: je klanten.
- Wie zijn je klanten en hoe bereik je hen?
- Wat zijn je bedrijfsdoelstellingen en Key Performance Indicators (KPI’s)?
- Hoe positioneert je bedrijf, merk of product zich in de markt?
- Wie zijn je concurrenten en hoe onderscheid je jezelf van je concurrenten?
Via deze grondige analyses en workshops in de define fase, bundelen we alle relevante informatie en verkrijgen we de nodige kennis voor het ontwikkelen van jouw digital strategy.
Missie en visie
De missie en visie van je bedrijf vertellen wie je bent, waar je voor staat en wat je in de toekomst wilt bereiken. Beiden bieden antwoord op de vraag wat de digitale meerwaarde van je bedrijf is en hoe het zich onderscheid van jouw concurrenten. Ze vormen de rode draad van zowel de bedrijfs- als de digitale strategie, en bepalen daarom ook de volledige richting van je organisatie.
De digitale koers bepalen van je bedrijf is geen evidente opdracht, maar dit hoef je uiteraard niet alleen te doen. We staan je met raad en daad bij!
Digitale innovatie als strategie
Tegenwoordig heeft technologie een gigantische impact op bedrijven en hun (interne) processen. Het is niet langer de vraag óf er gebruik wordt gemaakt van digitale technologie, maar hoé deze gebruikt wordt. Organisaties kunnen een grote meerwaarde bieden voor hun klanten door digitale technologieën te omarmen en innovatie te implementeren.
Samen met onze specialisten ontwikkelen we een onderscheidende en unieke strategie waarin we met behulp van de knapste digitale snufjes jouw bedrijfsdoelstellingen realiseren en de verwachtingen van je klanten inlossen. We kiezen daarbij telkens voor de technologie die het beste past bij jouw wensen en strategie.

Digitale transformatie
Nadat we de digitale strategie volledig in kaart hebben gebracht, gaan we aan de slag met de digitale transformatie van jouw organisatie. Samen met jou maken we hiermee de stap naar een digitaal georiënteerd en wendbaar bedrijf, waarbij de klant telkens centraal staat.
Het uitwerken van een digitale strategie is een heuse klus en brengt heel wat denkwerk en beslissingen met zich mee. We staan je dan ook bij met de benodigde expertise en ervaring: Corecrew begeleidt je doorheen dit traject.