Wie is klant
De vakgroep Geschiedenis binnen de Universiteit Gent, onder de noemer UgentMemorie, brengt geschiedenis, herinneringen en erfgoed van de universiteit samen. De rode draad doorheen hun verhaal is de wisselwerking tussen universiteit en stad, wetenschap en maatschappij
Geregeld worden onderwerpen uitgediept in dossiers, de tentoonstellingen van dit virtuele museum.
UGentMemorie is méér dan een vitrine van het verleden. Het gaat actief op zoek naar herinneringen en getuigenissen via interviews en archiefonderzoek. UGentMemorie stimuleert daarnaast onderzoekers en studenten om onderzoek te doen naar de universiteit, haar wetenschappers, gebouwen, erfgoed en kennisproductie en biedt een platform om dit onderzoek te vertalen naar een breder publiek. UGentMemorie organiseert zelf geregeld activiteiten die de geschiedenis van de universiteit verdiepen, bevragen of actualiseren en wil ook attenderen op de activiteiten van de erfgoedinstellingen van UGent.
De vraag van de klant
Corecrew bouwde voor de Ugent een website die het 200 jaar bestaan van de universiteit in de kijker kan zet. Naar aanleiding het jubileum hebben we de website in een fris nieuw kleedje te gestoken. Ook wilden ze een upgrade van het Drupal CMS-systeem naar een nieuwere versie met meer mogelijkheden.




Onze oplossing
We ontwikkelden de nieuwe Drupal website in de nieuwe huisstijl, aangeleverd door Universiteit Gent. Het polaroid gevoel en de nadruk om beelden uit de geschiedenis kregen extra aandacht.
Door middel van een migratie werd de Drupal content overgeplaatst. Zo hoefde de klant geen uren te spenderen aan de content input voor hun nieuwe website.

